Obserwatorzy

wtorek, 13 grudnia 2011

Papierowa komódka kurs

Dziś zaprezentuje kursik na papierową komódkę, którą już widzieliście u mnie na blogu. Zanim zaczne to powiem, że własnie tą komódkę zgłosiłam an wyzwanie u Kasi i wygrałam takie oto cudowności

Kasiu prezenty sliczne, bardzo dziękuje za uznanie. Niedługo takie samo wyzwanie i u mnie.
A teraz kursik. Zaprezentuje ten wzór
Potrzebne produkty i przybory:

1. Karton bądz gruba tektura
2. gazetę (najlepiej szarą)
3. taśmę malarską
4. Klej do tapet
5. Nożyczki, nożyk do wycinania elementów
6. Guziki do szufladek
7. Bejca, lakier

Na samym początku odrysowujemy szablon  na kartonie

Tak wyglądają wycięte scianki
Nastepnie tniemy paski z kartonu o szerokości 10 cm bedą to boki komódki, można je dowolnie regulować w zależności jaką chcemy uzyskać głębokość
Teraz najprzyjemniejsze, klejenie ścianek, ja zaczynam od miejsc na szufladki, dzięki czemu łatwiej potem kleić boki, front i tył są bardziej usztywnione. Poszczególne elementy sklejamy taśmą malarską
 Pokazuje szczegółowe zdjęcia:


Gdy miejsca na szufladki sa już oklejone zaczynamy oklejać boki
A tak wygląda komódka od strony technicznej


Oczywiście miejsce na szufladki jest na wylot teraz musimy zakleić okienko z jednej strony, komódka bedzie tez bardziej usztywniona


Na samym końcu wykonuje szufladki, nie mam na nie żadnego wzoru, robie je na wymiar już pod zrobione komódki, przymierzam je kilka razy, przycinam, podklejam, aż gładko się wyciągają.

Gdy komódka jest już w całości oklejona możemy zacząć oklejać ją gazetami. Gazetę tniemy na wąskie 1,5 cm do 2 cm paski dowolnej długości.
W pojemniczku rozrabiamy klej do tapet, na pół szklanki wody 1 łyżeczka sproszkowanego kleju, klej niemoże być za gęsty, powiedziałabym nawet że musi być rzadki. W tak rozrobionym kleju maczamy paski pociętej wcześniej gazety i obklejamy nimi dokładnie całą komódkę ("brudna robota")


Ja obklejam komódkę nawet 3-4 razy jest wówczas sztywniejsza, kolejne warstwy należy nakładać dopiero po wyschnięciu poprzedniej warstwy (zazwyczaj na drugi dzień). Tak oklejoną gazetą komódkę możemy lekko podszlifować w miejscach, gdzie nierówno nam się nałożyło, bądź powstały zagnioty, choć ja zostawiam takie elementy bowiem one nadają komódce oryginalności.
Jak już komódka jest gotowa malujemy ją farbą, ja używam bejcy a potem lakieru można też nakładać lakierobejce wówczas niepotrzebne jest nakładanie warstwy lakieru.
Na samym końcu montujemy guziki do szufladek, niestety nie zrobiłam zdjęcia.
Jeśli macie jakieś pytanie to piszcie na maila lub pod postem postaram się odpowiedzieć na wszystkie.
Moja komódka ma ok 20 cm wysokości, życzę powodzenia i do dzieła.
Pozdrawiam
Moja GALERIA

28 komentarzy:

  1. Swietny kursik, wiedzialam mniej wiecej jak sie takie komodki robi ale brakowalo mi takiego krok po kroku :) Dziekuje za dokladny opis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużo pracy z taką komódką :)Fajny i przejrzysty kursik -dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite w zyciu bym nie pomyslala, ze to jest z tektury. Myslalam, ze z drewna. sliczna

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu bardzo fajny kursik może kiedyś się skuszę na zrobienie takiej komódki. Z pewnością nie będzie taka ładna jak twoje :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Świetne!
    Dzięki za wspaniały kursik :) Może znajdę kiedyś trochę więcej czasu i spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne te Twoje komódki, dziękuję za kursik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała i zasłużona nagroda za piękną komódkę!
    A kursik świetny, tylko gdy pomyślę jak pracochłonne jest przygotowanie takiego mebelka, mina mi rzednie:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny kursik Duduśku, wszystko dokładnie wyjaśniłaś, a do tej pory wydawało mi się, że czarami jakimiś się posługiwałaś, żeby takie cuda stworzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki za kursik! Na pewno podejmę komódkowe wyzwanie! Tylko niech ogłoszą 30-godzinną dobę :D Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pozostaje nic innego, jak tylko brać się do roboty ;) Kurs naprawdę rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kursik, dziękuję i pozdrawiam;)
    Teraz, do pracy!
    http://ewuva.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny prezent,a komódka jest dla mnie wyższą szkołą "jazdy".Chyba nie podejmę się jej zrobienia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały kurs,dziękuję:) Takich fajnych tutoriali nigdy za wiele;P Ja uwielbiam pracę z papierem, więc w dłuższej wolnej chwili na pewno sie skuszę i zrobię sobie komódkę:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow:)
    Co za super kurs:)
    Jestem pod wrażeniem...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs!!! Kiedyś i ja się pokuszę o zrobienie takiej komódki dla Julki na mini książeczki, takie naprawdę mini;)
    I jeszcze raz dodam, że byliśmy pod ogrooomnym wrażeniem!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale to przedstawiłaś.Aż korci żeby spróbować:)))Wielkie dzięki.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny kursik, wszystko wyraźnie i dokładnie, wydaje się bardzo łatwe:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. niesamowite ... trafiłam przypadkiem na Twojegho bloga i juz zostaje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. SZOK!!! Widziałam co zrobiłaś dla Kasi (właśnie u niej na blogu) i myślałam -gdzie jest ta fabryka?
    A Ty to wszystko we własnych rękach... Kursik rewelka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny kursik, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  21. WOOOW...ale ja i tak sama nic podobnego nie zrobię....nie mam na tyle talentu w rękach. takie rzeczy mi się nie udają,niestety.będę podziwiać u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna komódka, nigdy nie wpadłabym na to, że to z kartonu:) Aż mam ochotę spróbować własnych sił, zobaczymy może kiedyś :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  23. dziękuję za ten kurs, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajna! wiedzalam że coś takiego można zrobić ale nigdy nie widziałam tak dokladnie- zacofana jestem. Fajnie wyszło

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo pięknie się prezentuje, i to wprost niesamowite, że zrobiłaś ją praktycznie w rekach. Pozdrawiam i podziwiam. Ala

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...